Henry Ford - biografie

  Henry Ford s-a născut în America în 1863, într-o familie de emigranți irlandezi. Nu i-a plăcut şcoala, nici să muncească în ferma unde s-a născut, aşa că de la 16 ani a plecat la Detroit, unde s-a angajat ucenic la un atelier auto.
  Câţiva zeci de ani mai târziu, acest ucenic devenise milionar şi era celebrat ca unul din fondatorii industriei americane de automobile. Pe lângă asta, vorbele sale de duh deveniseră citate celebre, preluate în presa vremii.
  Cum s-a petrecut această evoluţie a băiatului de la fermă? Henry Ford a spus că “nu banii îți aduc siguranța; siguranța ți-o poate da doar un bagaj valoros de cunoștințe, experiență si abilități”. Aşadar, el a evoluat învăţând şi experimentând.
  Ca ucenic, a învățat totul despre motorul cu ardere internă. După câțiva ani, s-a întors la fermă și și-a deschis propriul atelier auto, unde a început să repare motoare și mașini. În 1890 s-a întors în Detroit pentru a lucra ca mecanic și inginer la Edison Company, ajungând ulterior inginer şef. Ar fi putut spune că are un salariu bun şi este un om împlinit. Dar Ford avea un vis, aşa că a continuat să lucreze în timpul său liber la propriul automobil.

  A experimentat cativa ani, pana cand primul sau vehicul a fost gata. „Cvadricicleta”, formata dintr-un cadru de trasura montat pe patru roti de bicicleta, a fost terminată in 1896. Ford a vandut aceasta inventie, pentru a strange banii necesari altor creatii. A continuat sa isi perfectioneze vehicolele pentru pasageri, ba chiar a construit masini de curse pe care le-a condus el insusi.
  A renunţat la slujbă şi a înfiinţat Detroit Automobile Company. Nu s-a înţeles cu asociaţii, aşa că mai târziu a înfiinţat Ford Motor Company. Nu a avut deloc un debut uşor: a fost dat in judecată de Asociatia Producatorilor Autorizati de Automobile, si, dupa ani de procese, a castigat in 1911 dreptul de a deveni producator de automobile.
   În 19 ani a comercializat un singur fel de mașină: faimosul Model T. A vândut  peste 15.000.000 de maşini, jumătate din producția mondială. A dezvoltat un sistem de franciză prin care a deschis reprezentanţe în toată America şi în ţări de pe 6 continente. Ford a mai introdus in 1913 prima linie de asamblare a vehiculelor, ceea ce a redus semnificativ timpul de productie şi costurile. Astfel, a reușit performanța de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. În paralel, a introdus un sistem de împărţire a profitului cu angajaţii de valoare. Aceste măsuri au atras în fabricile sale cei mai buni ingineri şi muncitori din industria automobilistică. Ford căuta continuu inovaţii în producţie, care să ieftinească preţul maşinilor, şi de la an la an preţul pentru Model T scădea. Dacă până atunci automobilul era doar o jucărie pentru bogați, mulţumită lui Henry Ford, maşina a devenit un bun comun. Automobilul său era simplu de condus şi ieftin de reparat şi majoritatea americanilor îl preferau celorlalte modele.
  Ford a intrat şi în industria aeronautică timpurie. A creat un avion de pasageri pentru 12 persoane şi câteva modele de avioane pentru Armata Americană. Dar în timpul Marii Depresiuni Divizia Aeronautică a fost închisă.
  Ford a mai produs tractoare, camioane, motoare pentru avioane şi arme. A fost un inventator prolific şi a înregistrat 161 de brevete în SUA.
  S-a stins din viata la 83 de ani, si până la 81 de ani a continuat să îşi conducă afacerea, într-un mod autoritar şi adeseori contestat.
  Însă la moartea sa, lăsase în urmă nu doar imaginea unui industriaş genial, ci şi a unui erou naţional, filosof şi filantrop. A fost personaj în mai multe cărţi ale epocii, erou de film, i s-au dedicat poeme şi simfonii, imaginea sa este pe timbre poştale. 
  Henry Ford a fost declarat antreprenorul secolului XX în industria de automobile. Se regăseşte şi acum pe lista celor mai admiraţi oameni din America.
  Nimeni nu întrezărea un asemenea succes în băiatul de la fermă. Dar, după cum spunea Henry Ford: “Nu există om care să nu fie capabil să facă mai mult decât crede că e în stare.” 

  Biografii esenţiale este un serviciu furnizat pe bază de abonament, pe e-mail, împreună cu citate zilnice din operele autorilor, majoritate din categoria motivare şi dezvoltare personală. Abonamentul costă 5 lei pe lună şi se plăteşte o dată la 3 luni. Încearcă-l gratuit timp de 2 săptămâni: ABONAMENT 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu